Harbor Fence

Produkt presentasjon

  • Unreal engine
  • Simulering
  • 3D modellering
  • Animasjon

Sammen med Harbor Fence skulle vi lage en produktpresentasjon som forklarer hvordan deres løsning forhindrer at lakselus fester seg på fisken, og hindrer spredning både mellom merder og videre til andre anlegg. Gjennom animasjonen skulle vi tett på en luselarve på bare noen millimeter og opp til et oversiktsbilde over et område som dekker flere kilometer. Løsningen ble å sette opp et landskap med simulering av sjø og fisker i spillmaskinen Unreal, kombinert med animasjon utført i Blender og After Effects.  

Harbor fence er en patentert løsning som bruker elektromagnetisk felt til å bekjempe lakselus.

Arbeidet ble utført på vegne av Blue Planet Academy

OPpdrettsmerder i landskap. Laks som svømmer inni en oppdrettsmerd. Tekst over. Laks i forgrunnen svømmende inni oppdrettsmerd, flere laks i bakgrunn. 3D illustrasjon av lus som spres fra ett oppdrettsanlegg til et annet. Tekst over. Gress i forgrunn, oppdrettsanlegg i sjøen og fjeller bak. Strømskap på merdekanten. Tekst over. Oppdrettsmerd sett underfra og opp mot havflate. Fisker som svømmer inni oppdrettsmerd sett utenfor nett. Tekst over. 3D visualisering av en lakselus. Harbor logo med lakselus foran som får elektrosjokk.